8 czerwca 2009

Pomoc dla niepełnosprawnych

Gdzie jej szukać?

Napisała do mnie jedna z czytelniczek bloga z podziękowaniem za informacje zawarte w artykule dotyczącym świadczeń dla niepełnosprawnych. Miło mi, że udało mi się w jakimś stopniu pomóc :)

Niestety zmartwiła mnie wiadomość, że rodzicom dzieci niepełnosprawnych trudno jest uzyskać odpowiednią pomoc (przede wszystkim finansową) dla swoich pociech. A przecież z wychowaniem dziecka niepełnosprawnego wiąże się szereg potrzeb, którym rodzice nie zawsze są w stanie sprostać. Najczęściej jest tak, że pomoc z zewnątrz jest niezbędna, aby zapewnić niepełnosprawnemu dziecku normalne warunki do rozwoju i funkcjonowania w społeczeństwie. Dla wielu migrantów podstawowym problem jest brak wiedzy na temat istytucji udzialających pomocy ludziom niepełnosprawnym. Polecam zacząć od internetu, celem zapoznania się z prawami osób niepełnosprawnych oraz miejscach gdzie należy je egzekwować. Bezcennym źródłem informacji jest strona dla osób niepełnosprawnych: www.gehandicapten.nl Prawdziwa skarbnica wiedzy o sprawnych inaczej :)

Osoby, opiekujące się niepełnosprawnym, mogą także udać się do rozsianych po całym kraju punktów pomocy dla mantelzorgers (czyli opiekunów). Polecam stronę www.mezzo.nl gdzie poza cennymi informacjami dla opiekunów niepełnosprawnych czy chorych, znaleźć można placówkę pomocową w najbliżej okolicy. Myślę, że warto jest nawiązywać kontakty z innymi opiekunami osób niepełnosprawnych, dzielić się doświadczeniami, radami i zdobytymi informacji.

Mam głęboką nadzieję, że podane strony okażą się pomocne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz